ייבוא תכולת בית מסין: כיצד נעשה זאת נכון?

כתבה "בישראל היום" בשיתוף ברק רום | פורסם ב: 29.05.2017

על פניו השיטה פשוטה וישנו סיכוי לא רע שכבר שמעתם על התהליך מחברים, בני משפחה או קולגות, שהשכילו לעבור אותו בעצמם: במקום לשלם עבור מוצרים יקרים להחריד שמגיעים ארצה מסין הרחוקה, פונים ישירות למקור ורוכשים את אותם המוצרים בדיוק, תמורת מחיר נמוך יותר, לרוב בעשרות אחוזים. המעניין הוא שגם כשלוקחים בחשבון את כל העלויות הנלוות הכוללות כרטיס טיסה, לינה, רכב, תשלומי מכס, השכרת מכולה, שינוע וכיו”ב, עדיין נהנים מחיסכון משמעותי שמצדיק את הפרויקט, שבמבט ראשון יכול לעשות רושם מעט מרתיע.

למרבה הצער, כמו שקורה לעתים כה קרובות במחוזותינו, הואיל ומדובר בשוק פרוץ יחסית, מטבע הדברים לצד חברות מובילות העוסקות בתחום באופן רציני מזה לא מעט שנים, הנהנות ממוניטין איכותי ומספקות שירות אמין ומקצועי לעילא ולעילא, ישנם גם לא מעט חובבנים או חאפרים בלשון העם, המציעים שירות בינוני ומטה במקרה הטוב ורשלני במקרה הפחות טוב. למעשה חדשות לבקרים מתגלה עוד סיפור מקומם ומרגיז על ישראלי תמים שגילה כי שילם ממיטב לכספו לנוכל, שגזל ממנו את חסכונותיו והותיר אותו עם מפח נפש, במקום עם מכולה מלאת פריטים ורהיטים.

כדי לדעת איך ניתן למנוע מקרים מאין אלה וכיצד למקסם את היתרונות שבפרויקטים של ייבוא מוצרים כאלה ואחרים ישירות מהמפעלים בסין, תפסנו לשיחה את הגברת לי אשבל, הבעלים של חברת “עיצוב חכם”, לאדריכלות ועיצוב פנים, וחברת הייבוא המובילה, “Smart Design”, המתמחה בייבוא מסין.

אז מה הוא הכלל החשוב ביותר בפרויקטים של ייבוא מסין, שיגן עלינו מפני חובבנים ולא עלינו, נוכלים?
  • “הכלל החשוב ביותר הוא לבחור בגוף שמפעיל שני משרדים: האחד בסין והאחד בישראל. כך ורק כך הלקוח הישראלי יכול לדעת שיש לו לאן לפנות במקרה של חוסר שביעות רצון. בסין חיים יותר ממיליארד ורבע תושבים. הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה, זה שתצטרך חלילה לחפש את אותו “מעאכר” שהבטיח לך נסים ונפלאות ונעלם בלי להשאיר עקבות, בתוך אוקיינוס של אנשים, בסין הרחוקה. מעבר לזה, חשוב לעבוד עם חברה שפועלת בשוק הדינמי הזה לפחות עשור. כך תוכל להימנע מעבודה מול שחקנים חדשים וחסרי ניסיון, שמנסים לעלות על הגל וליהנות מהביקוש הגבוה הנוכחי בתחום, מבלי שיש להם את הכלים הדרושים להצלחה”.
ומה לגבי ההבטחות לחיסכון? עד כמה ניתן לסמוך עליהן?
  • “בגדול, במצב אופטימאלי, ניתן להגיע ל-80% חיסכון. יחד עם זאת, היקף החיסכון משתנה במידה רבה מגורמים רבים שלא תמיד נמצאים בשליטתי או בשליטת הלקוח. אי לכך, אני מבטיחה ללקוחות שלי חיסכון בשיעור שנע בין 40% ל-80%, אך בכל מקרה לא פחות מ-40%”.
וזה כולל את כל ההוצאות הנלוות או רק את ההוצאות עבור הפריטים שרוכש הלקוח?
  • “זה כולל את כל ההוצאות הנלוות וישנן לא מעט הוצאות, כשבין היתר מדובר על הוצאות הלינה, הוצאות רכב, ארוחות, לוגיסטיקה והרשימה עוד ארוכה. אחרי כל ההוצאות השונות באשר הן, עדיין הלקוח נהנה מחיסכון של מינימום 40% ובדרך כלל מדובר בחיסכון משמעותי הרבה יותר”.
אז למה בעצם שלא אבצע את הפרויקט בעצמי? מה הוא הערך המוסף שחברות כמו Smart Design מספקות לי?
  • “הואיל והמוטיבציה העיקרית של הלקוח היא החיסכון, מומלץ ביותר שלא ינסה לעבור את התהליך לבד. רק כדי לסבר את האוזן, בסיור ממוצע שאני עושה בסין, אני נפגשת עם יותר מ-50 ספקים סיניים. אני כבר מכירה אותם באופן אישי ולא מהססת להתמקח עבור הלקוח על המחירים הנמוכים ביותר שניתן להשיג בכל מקום ובכל פעם מחדש. מעבר לזה, לי יש את האפשרות בתור חברה, להגיע ישירות למפעל שבו מייצרים את המוצרים. הלקוח הפרטי יכול לכל היותר להגיע לחנויות הסיניות, שבהן המחירים אמנם זולים יותר מהמחירים של אותם המוצרים בדיוק בישראל, אבל עדיין מדובר בפער משמעותי בין המחיר שיכול לספק המפעל, לבין המחיר שתמצאו בחנויות ואפילו בחנויות המפעל”.
מה בעצם כולל השירות?
  • “אנחנו מדברים למעשה על מספר רבדים בתחום הייבוא מסין. הרובד הבסיסי ביותר כולל שירות מינימאלי המתבטא בבחירה של פריטים מקטלוגים, וייבוא שלהם ארצה, בתקווה בצורה מסודרת. הרמה הגבוהה ביותר, כמו שאנחנו מספקים ב-Smart Design, כוללת סיוע בבחירת המוצרים ובביצוע המדידות, עבודה מול עשרות ספקים שונים, בחינה מדוקדקת של כל הפריטים, אחסון המוצרים במחסנים ייעודיים שאנחנו מחזיקים בסין, סיוע במילוי כל הטפסים הקשורים לייבוא ולמכס, הובלה של הפריטים עד בית הלקוח ובהתאם לצורך, נדאג גם לאנשי מקצוע שיתקינו את כל מה שדורש התקנה. כחברת בוטיק, אני מלווה את הלקוח משלב הבחירה ועד שלב ההתקנה, כשלאורך כל הדרך הלקוחות שלי יודעים שהם יכולים לפנות אלי 24 שעות ביממה. כל התהליך מתבצע בשקיפות מלאה ובאופן צמוד ביותר, תוך תיאום בין כל הגורמים המעורבים בפרויקט, בארץ ובסין. במילים פשוטות, אפשר להגיד שאנחנו מספקים את כל השירותים הדרושים תחת קורת גג אחת, בלי יוצאים מן הכלל”.
האם ישנה מוטיבציה נוספת עבור הלקוח לייבא מוצרים מסין, מעבר לחיסכון הכספי?
  • “מובן שהחיסכון הכספי הוא העניין המרכזי בפרויקטים שכאלה אבל מעבר לכך, מדובר גם באפשרות פז להשיג פריטים איכותיים במיוחד. הכוונה היא לכך שלא רק המחירים צריכים להיות הנמוכים ביותר, אלא שגם המוצרים צריכים להיות הנכונים ביותר. בתור מעצבת פנים ואדריכלית, אני יכולה לספק ללקוחות שלי מידע בנוגע לאיכות החומרים או למשל לרמת הגימור, לדרגת החוזק של המוצר וכיוצא באלה. הודות לכך, אני יכולה להבטיח שמה שנראה מצוין היום, יראה מעולה גם עוד שנתיים, חמש שנים ואפילו יותר. מה שחשוב להבין זה שיותר מ-90% מהמוצרים שנמכרים בישראל, כמו גם ברוב מדינות העולם בימינו, מגיעים מסין. אך חלק ניכר ממוצרי האיכות של סין, כלל לא מגיעים לישראל. הדרך היחידה להשיג אותם, היא לטוס לסין ולייבא אותם באופן אישי”.
מה הוא הקאץ’?
  • הקאץ’ היחיד הוא שלא ניתן לרכוש מוצרים בהקפה או באשראי. התשלומים שמגיעים לספקים הסיניים מועברים דרך הבנקים בצורה מסודרת, על מנת שאף ספק לא יוכל להגיד שלא קיבל את מה שמגיע לו. אבל בסין לא נהוג לעבוד עם תשלומים ולכן הלקוח חייב להיות מסוגל לגייס את כל הסכום הנדרש מראש. כמו כן פרויקטים שכאלה פחות מתאימים עבור אנשים שמעוניינים לייבא פריטים בודדים. העלויות הכרוכות למשל בשכירת מכולה, בטיסות ובהוצאות הנלוות למסע רכישה שכזה, לרוב לא מצדיקות את עצמן כשמדובר ברכישה של פריטים סטנדרטיים בודדים. כמובן שכשמדובר בייבוא של למשל יאכטה מסין, המצב שונה לגמרי והייבוא משתלם, למרות שמדובר כביכול בפריט בודד”.
מדוע ההמלצה של המומחים בתחום היא שהלקוח יטוס בעצמו לסין? מדובר הרי בכאב ראש הרבה יותר גדול עבור הלקוח
  • “אני ממליצה ללקוחות שלי תמיד לטוס יחד איתי לסין והסיבה לכך פשוטה מאוד: אין ולא יהיה תחליף למגע ולמבט הישיר. לנצח יהיה הבדל בין האופן שבו המוצר נראה בקטלוג, איכותי ככול שיהיה, למראה האמיתי שלו, ללא תיווך של מצלמה ונייר. כשהלקוח יכול להרגיש את הבד בידיים שלו, לראות את הברק של החרסינה בעיניים ולהתרשם בלי פילטרים מהפריטים השונים, הסיכוי לחוסר שביעות רצון הוא אפסי. אך מעבר לזה, חשוב לזכור שהמוצרים שבאים לעולם בסין היום, יגיעו לישראל או יופיעו בקטלוגים, רק עוד שנתיים פחות או יותר. מדובר ביתרון משמעותי כי הלקוח הישראלי שמגיע לסין, יכול להשיג מוצרים שאין כרגע לאף אחד אחר בארץ ומובן שהראשוניות משחקת פה תפקיד חשוב. חשוב לי רק לציין שבניגוד למה שרבים מאמינים, לא מדובר בהשקעה משמעותית כל כך של זמן. סך הכול הלקוח צריך להשקיע בין שבוע וחצי לשבועיים לכל היותר, כולל זמן טיסות”.
4 טיפים ששווים את משקלם בזהב, באדיבות המומחים של חברת Smart Design:
  • הכינו רשימה מסודרת - לא ניתן לצאת לדרך בלי רשימה מסודרת וכמה שיותר מפורטת, הכוללת לא רק את הפריטים הדרושים לכם, אלא גם את הכמויות וכמובן, המידות המדויקות. קחו בחשבון שאין צורך להיצמד ולהתחייב למידות המופיעות בקטלוגים: במקרים רבים המפעלים הסיניים מסוגלים לייצר לפי הזמנה, גם פריטים בודדים, בעיקר כשמדובר ברהיטים למשל.
     
  • הגדירו מסגרת תקציב בשלב מוקדם - גם בלי מסגרת תקציבית מסודרת לא ניתן לצאת לדרך, שכן מסגרת התקציב תגדיר את היקף הפרויקט. חשוב רק לזכור שיש להשאיר מרווח טעות של עד 20% לכאן או לכאן, כלומר לא להתחייב למסגרת תקציב שלא תוכלו לחרוג ממנה כלל.
     
  • הפרידו בין עיקר לטפל - סיבה נוספת בגינה מומלץ לעבוד עם מומחים בתחום, היא שהלקוח לא תמיד יודע להפריד בין העיקר לטפל. כתוצאה מכך, הוא עלול להגיע למצב שבו עיקר התקציב הושקע בפריטים שניתן היה לוותר עליהם או לכל הפחות לרכוש אותם במועד מאוחר יותר. אם מדובר לדוגמה על ייבוא לקראת שיפוץ של בית, יש לתת עדיפות לריהוט מטבח כלים, סניטריים וריצוף למשל, כשאת האקססוריז יש להשאיר בעדיפות נמוכה. מצד שני, חשוב לזכור שלרוב מדובר בפרויקט חד פעמי, שלא ניתן לעשות לו “השלמות”. לפיכך חשוב להשקיע לא מעט זמן ומחשבה בשלב התכנון, כדי לא להתחרט בשלב מאוחר יותר, על מוצרים שנותרו מאחור.
 


חולמים על עיצוב מושלם?
אני כאן כדי להגשים לכם אותו!

 מלאו את הפרטים
ונציג יצור איתכם
קשר בהקדם


לי אשבל- עיצוב חכם אדריכלות ועיצוב פנים

074-767-94-15

lee@smartdesignarc.co.il

אלה 16, ראש העין